Kom i gang med SEO arbejde: En Quick SEO guide til begyndere
Med denne guide har du mulighed for at starte med SEO – til at optimere din hjemmeside og øge din synlighed på
Mobilepay har fået nye gebyrer, hvad betyder det mon for dig?
Siden 1.oktober 2023 har du som erhvervsdrivende, organisation og forening været forpligtet til at betale et gebyr for at bruge Mobilepay Myshop.
Gebyret er 0,99 % af en transaktion, uanset størrelsen herpå. Alle andre hidtidige gebyrer frafalder.
For nuværende koster abonnement og fakturagebyr samlet 78 kr pr. måned samt 0,75 – 0,30 kr pr transaktion (pris afhænger af antal transaktioner)
For nogle virksomheder er det blevet dyrere at have Mobilepay som betalingsmulighed, mens andre får en billigere aftale.
Gebyrændringerne hos Mobilepay har forskellig effekt alt efter hvor store transaktioner din virksomhed har, og hvor mange. Altså dermed hvor stor en omsætning der er tale om. Dette skyldes at der nu betales med 0,99 % pr transaktion, fremfor et beløb. 0,99 % af en transaktion på 1.000 kr er selvfølgelig et langt større gebyr, end 0,99 % af 100 kr.
For at synliggøre hvad der reelt bliver de økonomiske konsekvenser af gebyrstigningn, er nedenfor opstillet tre tænkte eksempler; en frisør, en butikskæde som sælger elektronik og en slikbutik. Konsekvenserne er meget forskellige for de tre typer virksomheder.
Eksemplerne er fiktive og skal alene anses for en illustration af gebyrændringerne.
Frisøren har 90 transaktioner pr måned og tager 450 kr for en klipning.
Idag:
Denne betaler idag 78 kr I gebyrer pr måned samt 0,75 kr pr transaktion = 145,5 kr for 90 klipninger pr.måned.
Efter 1.oktober:
Frisøren betaler 0,99 % af alle 90 klipninger til 450 kr stk = 4,45 kr i gebyr x 90 stk = 400,5 kr pr.måned
Mobilepay stiger altså med 255 kr for frisøren.
En Hifi-butikskæde som ligger over hele landet tager 6000 kr for et TV. De sælger 1999 TV pr.måned.
Idag:
Kæden betaler 78 kr I gebyrer pr måned samt 0,75 kr pr transaktion = 1577,25 kr for 1999 transaktioner pr.måned.
Efter 1.oktober:
Hifikæden betaler 0,99 % pr transaktion = 1999 stk TV af 6000 kr stk x 59,4 kr i gebyr pr transaktion = 118.740 kr
Mobilepay stiger altså med 117.163 kr for HIFI-kæden.
Slikbutikken tager 50 kr for 300 gram bland-selv slik og har 1000 transaktioner på 50 kr pr. måned
Idag:
Slikbutikken betaler idag 78 kr I gebyrer pr måned samt 0,75 kr pr transaktion = 828 kr for 1000 transaktioner pr.måned.
Efter 1.oktober:
Slikbutikken betaler 0,99 % pr transaktion af 50 kr stk = 1000 stk x 0,5 kr = 500 kr pr måned
Slikbutikken sparer altså 328 kr ved den nye Mobilepay betalingsmodel.
Som det fremgår af ovenstående eksempler, bliver det for rigtig mange erhvervsdrivende dyrere at have Mobilepay. De største transaktioner bliver hårdest ramt. For virksomheder med mange små transaktioner, bliver det billigere.
Note:
Gebyrerne kan IKKE sendes til slutkunden.
Overvejer du om du vil blive ved med at have MobilePay Myshop, er det godt at stille spørgsmålene:
🤷♀️ Hvad er de økonomiske konsekvenser i din virksomhed?
🤷♀️ Skal dine egne priser justeres?
🤷♀️ Hvor meget betyder muligheden for at betale med Mobilepay for dine kunder?
🤷♀️ Hvor mange af dine transaktioner er indtil nu betalt med Mobilepay?
Du kan se alle informationer og detaljer om My Shop på Mobilepay’s hjemmeside.
Overordnet set har Mobilepay meldt ud, at der skal større indtjening ind i virksomheden og at der hidtil har været et større underskud. Nu vælger de så at øge omkostningerne for virksomheder der bruger Mobilepay, fremfor slutkunderne.
Priserne for MobilePay kan stige af flere årsager, herunder:
Stigende driftsomkostninger: Hvis MobilePay oplever stigende omkostninger i forbindelse med at drive deres tjeneste, som f.eks. udviklingsomkostninger, sikkerhedsforanstaltninger, kundesupport og infrastruktur, kan de vælge at hæve priserne for at kompensere for disse omkostninger.
Øget efterspørgsel: Hvis der er en stigende efterspørgsel efter MobilePay’s tjenester, kan de vælge at hæve priserne som en måde at regulere brugen og opretholde kvaliteten af deres tjeneste.
Ændringer i forretningsstrategi: MobilePay kan ændre deres forretningsstrategi og mål, hvilket kan påvirke deres prissætning. Dette kan ske for at differentiere sig fra konkurrenter, tilpasse sig markedet eller opnå økonomisk bæredygtighed.
Inflation: Generel økonomisk inflation kan også påvirke priserne på MobilePay og andre tjenester. Stigende omkostninger og økonomisk pres kan tvinge virksomheder til at justere deres priser for at bevare deres rentabilitet.
Det er vigtigt at forstå, at ændringer i priserne på MobilePay kan variere afhængigt af flere faktorer, herunder specifikke aftaler mellem MobilePay og de finansielle institutioner, de arbejder med. Hvis du er bekymret over prisstigninger, kan det være en god idé at kontakte MobilePay direkte for at få en detaljeret forklaring på årsagerne bag ændringerne og eventuelle alternative aftaler, der måtte være tilgængelige.
Med denne guide har du mulighed for at starte med SEO – til at optimere din hjemmeside og øge din synlighed på
Cookie-regler ændres ofte i overensstemmelse med udviklingen inden for databeskyttelse og privatliv, så det er vigtigt at være opdateret på de seneste bestemmelser
Få styr på regler, vælg det rigtige Cookie-håndteringsprogram og læs meget mere om cookies